Lunchlezing Abbey Games

Abbey Games is een Nederlandse game-studio die strategy games voor PC maakt. Vanuit hun studie zijn de vier oprichters in 2012 aan de slag gegaan met hun eerste project. Vijf jaar later worden de god-game Reus en avonturen-manager Renowned Explorers door honderdduizenden mensen wereldwijd gespeeld. Maar hoe maak je deze games? En hoe bouw je daar een business mee? Oprichter/developer Manuel Kerssemakers komt langs om zoveel mogelijk antwoorden te geven op beide vragen.

De technische uitdagingen zijn eigenlijk al groot genoeg. Strategy games zijn complexe stukken software vanwege hun focus op systemen en simulatie. We kijken naar een paar van die systemen om te zien welke problemen en oplossingen dagelijkse kost zijn voor een development-team. We kijken naar steering behaviors van dorpelingen in de game Reus en procedurele generatie van levels in Renowned Explorers. Daarnaast kijken we naar het hotloaden van code: deze moderne techniek heeft Abbey Games ontwikkeld om het belangrijkste aspect van game development zo makkelijk mogelijk te maken: iteratieve ontwikkeling. Het live aanpassen van game-logica maakt dit proces vele malen sneller.

Zelfs met een goede game ben je er nog niet. Het bedrijf overleeft pas als je een groot publiek weet te bereiken. Hoe vind je honderdduizenden of zelfs miljoenen klanten die je grootste fans kunnen worden? We kijken kort naar de belangrijkste marketing-factoren voor Reus en Renowned Explorers. Aan het einde van de lezing geven Manuel en producer/composer Joni van der Leeuw een aantal prijswinnende tips voor de aankomende game-jams.

Er is tijdens en na de lezing ook ruimte voor vragen over elk aspect van game development en ondernemerschap in de game-industrie.

Wie, wat, waar, wanneer...

Wie
Committee for Lectures and Excursions
Wat
Lunchlezing Abbey Games
Waar
RA 1501
Wanneer
dinsdag 23 januari 2018 van 12:45 tot 13:30 iCal-link
Type
Onbekend
Kosten
gratis