Studiespecifieke en algemene informatie

Veel informatie kan gevonden worden op de websites van de universiteit.

BSc Business & IT / MSc Business Information Technology

BSc Technical Computer Science / MSc Computer Science

Relevant voor beide studies

1 week, 4 dagen geleden geüpdatet

Onderwijsfaciliteiten

Inter-Actief biedt als studievereniging een aantal facaliteiten om jou te ondersteunen bij jouw studie. Hieronder de onderwijsfaciliteiten op een rijtje:

2 weken, 3 dagen geleden geüpdatet

Boeken kopen

Als lid van Inter-Actief kan je boeken met korting bestellen. Deze service wordt aangeboden door IAPC.

2 weken, 3 dagen geleden geüpdatet

Ondersteunende studies

Inter-Actief biedt onderwijskundige ondersteuning aan de studenten:

  • Bachelor Business & IT
  • Bachelor Technical Computer Science
  • Master Business Information Technology
  • Master Computer Science
  • Master Internet, Science & Technology

In samenwerking met andere studieverenigingen biedt Inter-Actief ook ondersteuning aan de studenten:

  • Master Embedded Systems (Scintilla)
  • Master Interaction Technology (Proto)

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Rooster

Roosters worden 2 weken voordat een module start gepubliceerd.

Hou rekening mee dat de locaties van de evenementen kunnen veranderen. De laatste versie van het rooster kan benaderd worden via myTimetable.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Afstuderen

Bij afstuderen komt veel kijken. Voor en tijdens het afstuderen moeten er een aantal dingen geregeld worden. Helaas is het niet altijd makkelijk om alle regels en procedures te vinden. Hier is een uitgebreide handleiding voor afstudeerders te vinden.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Minor in het buitenland

Denk jij erover om te studeren in het buitenland?

Tijdens je minor (eerste semester van het 3de jaar bachelor of 2de jaar master) is hier ruimte voor! Het is een unieke kans om niet alleen aan een andere universiteit te studeren, maar ook op een onvergetelijk avontuur te gaan: ontmoet nieuwe mensen van over de hele wereld, het wonen in een ander land, en nog veel meer!

Zie hiervoor de presentatie van 23 oktober 2018. Deze presentatie geeft het één en ander aan informatie. Een minor doen in het buitenland vereist een hoop voorbereiding, vooral als je buiten de EER. Dus begin optijd met oriënteren en deze voorbereidingen.

Je kan alle nodig informatie hier vinden.

De deadline voor het aanmelden van het eerste semester van het volgende academisch jaar is 1 februari 2019. Dus zorg ervoor dat je voor die tijd je aanmelding rond hebt! Wanneer je meer wil weten kun je altijd contact openemen met Jitske Rijken, dit is de EEMCS-coördinator voor minors in het buitenland.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

SamenvattingenWiki

Op de SamenvattingenWiki staan oude tentamens die zijn ingeleverd bij Inter-Actief. Dus ben je op zoek naar extra oefenmateriaal voor je tentamens? Ga dan naar deze site.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Studiekeuze master

Heb jij bijna je bachelordiploma op zak en ben jij je aan het oriënteren op een master?

Elk jaar worden er interne voorlichtingsmomenten georganiseerd. Tijdens deze sessies geeft elke masteropleiding waarin je met een bachelordiploma TCS of BIT gelijk kan doorstromen een presentatie over de inhoud van de master en is er ruimte voor vragen.

Als je het verder dan je eigen opleiding wilt kijken, neem een kijkje op de master open dag als je op de UT een master wilt doen. De master open dagen zijn altijd in november en maart. let op: voor sommige onderdelen is een inschrijving verplicht.

Doorstroommatrix.nl is een initiatief van verschillende universiteiten om snel een overzicht te krijgen wat de doorstroommogelijkheden en eisen zijn binnen je eigen en andere universteiten.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Herinschijving studie

Moet je je herinschrijven voor je bachelor of master of ben je vergeten wat je moet doen als je binnen de universiteit van bachelor naar master gaat?

Op deze pagina bevat alle informatie die je nodig hebt om je herinschrijving vlekkeloos te laten verlopen.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

OER-samenvatting

De Onderwijs- en Examenregeling (OER) kan een overweldigend document zijn en je kan snel het overzicht verliezen in de grote hoop informatie die erin staat. Gelukkig is een lid van de Onderwijscommissie, Thijs van Essen, zo vrij geweest om een korte introductie over het OER en de belangrijkste punten voor studenten die erin staan, samen te stellen.

De samenvatting is hier te vinden.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Hulp voor Studenten

Heb je moeite met jouw studie?

De universiteit heeft genoeg mensen die jou uit de problemen kunnen halen. Drie van deze behulpzame personen staan hier genoemd:

Studieadviseur

De studieadviseur is vaak de eerste persoon waar je naartoe gaat met problemen. Je kan er heen met studiegerelateerde vragen, zoals vragen over de komende modules of vragen over de keuze van een minor of master. Met persoonlijke problemen kan je ook bij de studieadviseur terecht. Als blijkt dat deze omstandigheden jouw studie erg beïnvloeden, kan er een extra herkansing of uitstel van BSA geregeld worden. Ook met andere problemen kan je bij hen terecht, bijvoorbeeld als je twijfelt over jouw studiekeuze, of als je heimwee hebt. De studieadviseur kan jou dus met (bijna) alles helpen. Om een afspraak te maken met één van onze studieadviseurs, ga je naar: Ewi Planner (Zorg er wel voor dat je iemand kiest met jouw studie achter de naam)

Heb je alleen een kleine vraag? Elke donderdag van 12:30 tot 13:00 is er een inloopmoment waar je deze vragen kunt stellen. De kamers zijn te vinden op de begane grond van Zilverling.

Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon is er om jou te helpen met problemen die je liever niet bespreekt met iemand van jouw eigen opleiding. Vaak betreft dit problemen omtrent de student-docent relatie. Aangezien alles wat je bespreekt met dit persoon vertrouwelijk is, zal je volledig anoniem blijven als de vertrouwenspersoon het probleem voor je probeert op te lossen. Ook als er andere problemen zijn die vertrouwelijkheid nodig hebben, kun je bij deze persoon terecht. Als je een afspraak wilt maken, kan je naar de Rode Balie gaan: Vrijhof, verdieping 3, kamer 311.

Studentenpsycholoog

Als je last hebt van psychische problemen die jouw studie of jouw humeur op de universiteit beïnvloeden, dan kan je terecht bij de studentenpsycholoog. Zij kunnen jou helpen met allerlei problemen, zoals heimwee, depressie, uitstelgedrag, twijfel over jouw studiekeuze of problemen met jouw ouders, vriend, of huisgenoot. Je kan een afspraak maken met de psycholoog zonder verwijsbrief van de dokter of studieadviseur. Een afspraak kan gemaakt worden bij de Rode Balie: Vrijhof, verdieping 3, kamer 311.

Als eerste zal er een introductiegesprek plaatsvinden. In dit gesprek zal de psycholoog naar jouw problemen luisteren en beslissen of zij jou kunnen helpen. Ze kunnen er ook voor kiezen om jou door te sturen naar een externe psycholoog, als de situatie daarom vraagt.
Als ze jou kunnen helpen, dan zal je 5 gratis afspraken krijgen. Deze vinden vaak om de week plaats. De psycholoog kan later ook nog besluiten of deelname in één van de cursussen, zoals mindfulness, iets voor jou is.

Al deze informatie en meer over andere begeleiders kan worden gevonden op de begeleiderspagina van de UT.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Minor BIT

De bacheloropleiding bevat naast een kernprogramma van 150 EC (major) een profileringsruimte van 30 EC. De profileringsruimte wordt op de UT gevuld met minors. In tegenstelling tot het pre-TOM onderwijs wordt binnen het TOM onderwijs de ingangseis voor de minorruimte door de opleiding zelf vastgesteld. Voor de opleiding Business & IT is deze vastgesteld op het minimaal behaald hebben van 75EC van de verplichte modules op het moment van inschrijving.

Op de onderwijspagina van BIT staat een overzicht van de keuzeruimte voor BIT. Voor algemene informatie over minors, kun je de minorpagina van de UT bezoeken.

Als het goed is hebben je je via de minorwebsite aangemeld voor de minormodules.

LET OP! Hiermee ben je niet automatisch ingeschreven voor de module in Osiris. Je moet je altijd nog twee weken voor aanvang van de module in Osiris registreren om de module daadwerkelijk te kunnen volgen. Net zoals je nu doet voor de verplichte modules. Voor de Exchange Minors (EM) geldt dit overigens niet. Inschrijving voor een EM geschiedt, na goedkeuring van de examencommissie, door BOZ.

Is de deadline voor inschrijving al verstreken en heb je nog geen minor? Zoek dan een minor uit en neem vervolgens contact op met de betreffende minorcoördinator.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Minor INF

De bacheloropleiding bevat naast een kernprogramma van 150 EC (major) een profileringsruimte van 30 EC. De profileringsruimte wordt op de UT gevuld met minors. In tegenstelling tot het pre-TOM onderwijs wordt binnen het TOM onderwijs de ingangseis voor de minorruimte door de opleiding zelf vastgesteld. Voor de opleiding Technische Informatica is deze vastgesteld op het minimaal behaald hebben van 60EC van de verplichte modules op het moment van inschrijving.

Op de onderwijspagina van INF staat een overzicht van de keuzeruimte voor INF. Voor algemene informatie over minors, kun je de minorpagina van de UT bezoeken.

Er worden binnen het TOM curriculum vier modules aangeboden die zowel als keuzemodule en als verdiepende module gevolgd kunnen worden.

201400537 Programming Paradigms

201500057 Smart Spaces

201500053 Cyber Physical Systems

201500025 Web Science

Je bent verplicht een van de vier als keuzemodule te volgen. De module die je als keuzemodule volgt is GEEN onderdeel van je minorruimte en dus hoef jij je voor deze minor niet via de minor-website aan te melden. Wil je uit het lijstje van vier nog een tweede als verdiepende module volgen, is deze WEL onderdeel van je minor en dien jij je voor deze module via de minor website aan te melden.

LET OP! Hiermee ben je niet automatisch ingeschreven voor de module in Osiris. Je moet je altijd nog twee weken voor aanvang van de module in Osiris registreren om de module daadwerkelijk te kunnen volgen. Net zoals je nu doet voor de verplichte modules. Voor de Exchange Minors (EM) geldt dit overigens niet. Inschrijving voor een EM geschiedt, na goedkeuring van de examencommissie, door BOZ TI.

Is de deadline voor inschrijving al verstreken en heb je nog geen minor? Zoek dan een minor uit en neem vervolgens contact op met de betreffende minorcoördinator.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Onderwijsprijs

Algemene informatie

De onderwijsprijs bestaat uit twee delen: de Inter-Actief Onderwijsprijs voor de beste docent van BIT en INF, en de centrale onderwijsprijs voor de beste docent van de hele UT.

De centrale onderwijsprijs

De centrale onderwijsprijs is een universiteitsbrede prijs voor de beste docent van het afgelopen collegejaar binnen een bepaald thema. Die docent wint een bedrag van € 2500. Elk jaar worden bij de verschillende studieverenigingen docenten genomineerd voor de centrale onderwijsprijs, en daaruit wordt dan één docent verkozen. Het is dus een prijs van alle studenten voor de allerbeste docent van de UT! De winnaars van de COP vind je op deze pagina.

Inter-Actief Onderwijsprijs

De onderwijscommissie van Inter-Actief zorgt voor de nominaties van INF, BIT en IST. Wil je ook invloed uitoefenen wie er namens jouw studie meedingt naar de centrale onderwijsprijs? Nomineer dan je favoriete docent en motiveer je nominatie door te vertellen waarom het thema zo goed bij die docent past. Te laat voor de nominaties? Geen probleem! Stem dan op jouw favoriete docent.

De docent die de meeste stemmen krijgt, wordt door de onderwijscommissie gekroond en krijgt een leuke prijs. Bovendien dingt hij of zij automatisch mee naar de centrale onderwijsprijs, dus wie weet komt de beste UT-docent wel van Inter-Actief!

Onderwijsprijs 2016: Education in Motion

De genomineerden waren Boudewijn Haverkort, Klaas Sikkel en Dennis Reidsma. De winnaar van de decentrale onderwijsprijs van 2016 is Boudewijn Haverkort. Hij heeft gewonnen door het enthousiasme wat hij uitstraalt tijdens het geven van zijn colleges. Klaas Sikkel is 2e geworden en de derde prijs is gegaan naar Dennis Reidsma.

Onderwijsprijs 2015: Innovation through inspiration

De genomineerden waren Rom Langerak, Maurice van Keulen en Klaas Sikkel. Tijdens de lunchlezing op 3 maart gaven ze alledrie een minicollege. Klaas gaf praktijkvoorbeelden over IT-systemen die niet goed waren afgestemd op de klant, zoals de Paarse Krokodil. Maurice gaf een voorschotje op nieuw database onderwijs. Rom rondde af door, met de wiskundeslides van Harry Aarts, te vertellen over goede seks. Op 9 maart 2015 is de prijs uitgereikt tijdens de DOP-uitreikingsborrel. Klaas Sikkel heeft de decentrale onderwijsprijs 2015 gewonnen!

Onderwijsprijs 2014: Een fractie interactie

De genomineerden waren Marieke Huisman, Pieter-Tjerk de Boer en Lesley Broos. Op 11 mei 2014 is de prijs uitgereikt aan Pieter-Tjerk de Boer.

Onderwijsprijs 2013: Modules zonder scrupules

De genomineerden waren Arend Rensink, Harry Aarts, Bert Molenkamp en Lesley Broos. Op 12 februari 2013 is de prijs uitgereikt aan Harry Aarts.

Onderwijsprijs 2012

De genomineerden voor de onderwijsprijs 2011 waren Johnny Søraker, Rom Langerak, Arend Rensink en Jaco van de Pol. Op 10 januari gingen ze met elkaar de strijd aan tijdens een discussielunch over onderwerpen als de harde knip, het bindend studieadvies en de taal van de studie.

Na een stemronde waarin zo'n 100 studenten hun mening hebben laten horen werd op 21 februari de winnaar bekend gemaakt. Johnny Søraker won de onderwijsprijs 2012.

Onderwijsprijs 2011: De mens is de Grens

De genomineerden voor de onderwijsprijs 2011 waren Michael Weber, Harry Aarts en Rom Langerak.

Michael Weber won op 8 februari de onderwijsprijs 2011.

Onderwijsprijs 2010: To the point

Het thema van de onderwijsprijs van 2010 was 'To the point': kan een docent zijn verhaal goed overbrengen en draait hij daarbij niet om de zaken heen?

De genomineerden waren Theo Driessen, Gerrit van der Hoeven, Theo Ruys en Mark Timmer. Op 14 januari werd de beker feestelijk uitgereikt aan Mark Timmer. Uiteraard is hij hiermee genomineerd voor de centrale onderwijsprijs.

Onderwijsprijs 2009: Synergie, 1+1=3

Het thema is dit jaar Synergie. Hoe kan een docent er voor zorgen dat alle middelen van onderwijsaanbod goed op elkaar aansluiten. Hierbij wordt gedacht aan afstemming tussen het boek en de sheets maar ook tussen werk en hoorcolleges.

De genomineerden waren Harry Aarts, Jan Kuper en Theo Ruys. Tijdens de onderwijsprijsborrel op 3 februari was Harry Aarts wederom de gelukkige winnaar van de onderwijsprijs. Hiermee is hij tevens genomineerd voor de centrale onderwijsprijs.

Onderwijsprijs 2008: Out of the box, koppeling theorie en praktijk

Rom Langerak winnaar Inter-Actief onderwijsprijs 2008! In februari 2008 werd de Inter-Actief onderwijsprijs 2008 met als thema "Out of the box, koppeling theorie en praktijk" uitgereikt. De genomineerden van dit jaar waren: Pieter-Tjerk de Boer, Jan Kuper, Rom Langerak en Bert Molenkamp. Langerak ging er na een spannende stemperiode uiteindelijk met de prijs vandoor.

Rom Langerak won niet alleen een prachtige bokaal en twee kaartjes voor de schouwburg, maar werd tevens genomineerd voor de centrale onderwijsprijs die gezamenlijk door alle studieverenigingen op de campus wordt georganiseerd.

Onderwijsprijs 2007: Vernieuwing binnen het onderwijs

Harry Aarts wint Inter-Actief onderwijsprijs 2007! De Inter-Actief onderwijsprijs 2007 met als thema "Vernieuwing in het onderwijs" is gewonnen door Harry Aarts. Met 115 van de 184 stemmen was hij de overduidelijke favoriet van de studenten, en versloeg hij de overige genomineerden: Mehmet Aksit, Pascal van Eck, Corrie Huijs en Chris Roeloffzen. Tijdens een feestelijke borrel kreeg hij een beker, en werd hij automatisch genomineerd voor de centrale onderwijsprijs die tijdens de opening van het komende academisch jaar wordt uitgereikt

Onderwijsprijs 2006: Uitdaging binnen kaders

Dit jaar is het thema Uitdaging binnen kaders. Alle nominaties moeten gemotiveerd worden aan de hand van dit thema. Te denken valt aan een werkcollegedocent die niet de antwoorden voorkauwt, maar op een uitdagende manier studenten zelf stimuleert het antwoord te weten te komen. Het is echter wel zo dat dit binnen kaders valt; binnen de studielast die voor het vak staat en binnen de vakinhoud. De docent moet dus wel een eerlijk beeld geven over waar de grenzen van het vak liggen, qua tijd en qua kennis. De Inter-Actief onderwijsprijs 2006 is gewonnen door Harry Aarts.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet

Onderwijsbloemetje

Ken jij iemand die zich buitengewoon heeft ingezet voor het onderwijs en altijd klaarstaat om studenten te helpen? Nomineer hem/haar dan voor een onderwijsbloemetje!

Denk bijvoorbeeld aan een docent die extra colleges geeft, of een student-assistent die overuren draait om iedereen te helpen. Nomineren kan via deze pagina.

23 april 2018 - Maurice van Keulen

Maurice van Keulen is verantwoordelijk voor het mastervak Data Science. Desondanks de drukte die hierbij komt kijken heeft hij kunnen helpen met de problemen waar meer dan honderd studenten mee kwamen tijdens het vak. Deze hulp wordt door de studenten erkend met het onderwijsbloemetje!

Maurice van Keulen ontvangt onderwijsbloemetje

16 januari 2018 - Geert Heijenk

De bacheloropleiding Technical Computer Science heeft de erkenning Topopleiding ontvangen! Hiervoor bedanken we de opleidingsdirecteur Geert Heijenk en natuurlijk alle medewerkers die hieraan hebben bijgedragen.

Geert Heijenk ontvangt onderwijsbloemetje

Geert Heijenk ontvangt onderwijsbloemetje

21 december 2017 - Pieter-Tjerk de Boer

Pieter-Tjerk de Boer was verantwoordelijk voor de parel Computer Networks and Operating Systems van BIT MOD1 (Introduction to BIT) en TCS MOD1 (Pearls of Computer Science). Hier heeft hij prettige colleges gegeven en vooral zijn vriendelijke aanpak beviel goed bij de studenten.

Pieter-Tjerk de Boer ontvangt onderwijsbloemetje

21 november 2017 - André Kokkeler

André Kokkeler is erg behulpzaam geweest bij het opzetten van Inter-Actief's C-cursus voor het vak Operating Systems. Ook al moest veel op korte termijn geregeld worden, stelde hij zich actief op om uit te helpen, omdat hij veel waarde hecht aan het studiegemak van zijn studenten.

André Kokkeler ontvangt onderwijsbloemetje

4 juli 2017 - Brandt van der Gaast

Brandt van der Gaast ontvangt een onderwijsbloemetje voor de grote inzet die hij heeft getoond bij de reflectiecomponenten van de BIT- en TCS-bachelorafstudeersemesters. Hij geeft uitgebreid en snel feedback aan studenten, en staat open voor input!

Onderwijsbloemetje voor Brandt van der Gaast

25 april 2017 - BITOC

De studenten uit de BITOC (de opleidingscommissie van Business & IT) hebben allemaal een onderwijsbloemetje in de vorm van chocola ontvangen voor hun inzet in de BITOC. Ze leveren altijd erg goede kritiek om ervoor te zorgen dat het BIT onderwijs goed blijft!

Onderwijs bloemetje voor de studenten van de BITOC

7 juli 2017 - Hans Romkema

Hans Romkema ontvangt een bloemetje voor zijn inzet in de kwalitietszorg. Hij zorgt ervoor dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft en daar zijn we erg blij mee! Onderwijsbloemetje voor Hans Romkema

25 februari 2016 - Mariët Theune

Het onderwijsbloemetje van dit kwartiel is uitgereikt aan Mariët Theune vanwege haar inzet voor haar module. Mariët Theune heeft zich tijdens haar module ingezet om zo veel mogelijk feedback te ontvangen.

Natuurlijk is het goed als een module helemaal goed gaat maar mocht dit niet het geval zijn dan is het van het grootste belang dat je open staat voor feedback en dat je graag hoort hoe het de volgende keer wel goed kan gaan. Met dit onderwijsbloemetje willen we Mariët Theune bedanken voor het harde werken aan de module.

Onderwijs bloemetje voor Mariet Theune

21 oktober 2015 - Bodo Manthey

Bodo Manthey steekt veel tijd in zijn vak en de studenten, hij is altijd bereid om extra uitleg te geven wanneer dit nodig is. Wij willen hem graag bedanken voor zijn inzet en toewijding.

Bodo Manthey ontvangt onderwijsbloemetje

30 juni 2015 - Cornelis ten Napel

Cornelis ten Napel heeft zich dit jaar enorm ingezet voor de BIT-studenten. Inter-Actief heeft veel complimenten over hem ontvangen. Hij hielp studenten overal waar hij kon en zorgde ervoor dat elke student in het bezemonderwijs nog goed onderwijs kreeg en zijn/haar laatste studiepunten kon behalen.

Cornelis ten Napel ontvangt onderwijsbloemetje

11 december 2014 - Céline Heijnen

Céline Heijnen, de studiecoördinator van BIT en INF, heeft een onderwijsbloemetje ontvangen! Zij heeft op het laatste moment nog kunnen zorgen voor extra keuzevakken.

Onderwijsbloemetje voor Céline

17 september 2014 - Rom Langerak

Bij het eerste bezemcollege van Calculus II is er een onderwijsbloemetje aan Rom Langerak uitgereikt.

Onderwijsbloemetje voor Rom

7 juli 2014 - Modulecoördinatoren

Aan het eind van kwartiel 4 zijn alle modulecoördinatoren van dat jaar bedankt voor hun inzet! Onderwijsbloemetje module-coördinators eerste jaar

2 december 2013 - Philip Hölzenspies

Philip Hölzenspies houdt regelmatig bijeenkomsten over functioneel programmeren voor een groepje enthousiaste studenten. Hiervoor willen we hem graag bedanken!

Onderwijsbloemetje Hölzenspies

5 juni 2013 - Maarten Fokkinga

Maarten Fokkinga heeft heeft veel vakken, zoals bijvoorbeeld 'Gegevensbanken', 'Advanced Database Systems' en 'Distributed Data Processing, MapReduce' gegeven en is daarnaast werkzaam bij de vakgroep Databases. Aan het eind van dit jaar gaat hij met pensioen en op deze manier willen we hem graag bedanken voor zijn jarenlange inzet voor het onderwijs!

Fokking

28 juni 2011 - Marieke Huisman

Ze is in de afgelopen jaren altijd enthousiast geweest om onderwijszaken op te pakken en vernieuwingen door te voeren om zo het onderwijs te verbeteren.

Onderwijsbloemetje Marieke

16 december 2010 - Maria Iacob

Als docente van meerdere BIT mastervakken geeft Maria Iacob volgens studenten goede colleges en zet zij zich altijd enthousiast in.

21 april 2010 - Jan Willem Polderman

Jan Willem heeft in het eerste deel van het vak Algebra & Security zijn colleges goed georganiseerd en de stof duidelijk gepresenteerd.

Alt text

25 oktober 2010 - Pieter-Tjerk

Pieter-Tjerk heeft het bloemetje gekregen, omdat hij in de tentamenweek nog tijd heeft besteed aan studenten met vragen over het vak door een bespreking te organiseren.

Alt text

12 februari 2010 - Theo Ruys

12 februari, was de laatste werkdag van Theo Ruys aan de Universiteit Twente. Theo, docent van onder andere ADC, MACS en Vertalerbouw, heeft daarmee 15 jaar lang lesgegeven aan studenten INF en TEL.

1 oktober 2009 - Mark Timmer

Mark Timmer kreeg het bloemetje, omdat hij zich vol enthousiasme inzet tijdens zijn colleges en ook geen moeite heeft extra begeleiding te bieden aan studenten die dat nodig hebben.

18 november 2009 - Harry Aarts

Harry Aarts heeft het onderwijsbloemetje ontvangst mogen nemen omdat hij zich in had gezet voor een extra tentamenmogelijkheid bij het vak Calculus II nadat bleek dat de tentamenverdeling voor tweedejaars in het eerste kwartiel ongelukkig uitviel.

7 augustus 2009 - Marc Uetz

De docent van het vak Discrete wiskunde 2 is Marc Uetz. Deze docent heeft het vak vernieuwd en de opzet veranderd. Hierdoor is het vak met maar liefst 1,4 punt verbeterd. Wij vinden dit een geweldige verbetering en vinden een onderwijsbloemetje hiervoor dan ook meer dan terecht!

Alt text

25 mei 2009 - Christiaan Katsma

Katsma kreeg zijn bloemetje, omdat hij bij het BIT-vak Implementation of IT in organizations zeer flexibel is geweest richting de studenten. Toen studenten aangeven dat bepaalde stof nog behandeld moest worden alvorens zijn een opdracht konden maken, heeft hij direct een extra college ingepland en voorbereid om de studenten uit te leggen wat ze wilden weten.

3 dagen, 7 uur geleden geüpdatet