Onderwijsupdate 3

De tentamenweken zijn in volle gang. In deze update meer info over inschrijving bij tentamens, studeren in het buitenland en het lenen van boeken in het Educafé.

<b>Strenge controle bij tentamens</b><p> Inschrijven voor tentamens was al langer verplicht, maar vanaf dit kwartiel zal er bij tentamens streng gecontroleerd worden of je je hebt ingeschreven. Als je niet bent ingeschreven zal je worden verzocht de zaal te verlaten of je tentamen zal niet worden beoordeeld. <p> <b>(Gedeelte van) een studie in het buitenland volgen?</b><p> Zoals je waarschijnlijk weet is het mogelijk om een gedeelte van je studie in het buitenland te volgen. Dit kan bijvoorbeeld je minor of je afstuderen zijn, maar je kan natuurlijk ook je hele studie ergens anders volgen. Hierbij komt veel kijken: je moet een universiteit/bedrijf vinden om je studie of stage te volgen, een verblijfsvergunning en accommodatie regelen, en het kan nodig zijn om beurzen aan te vragen om het financieel mogelijk te maken.<p> Om je bij deze zaken te helpen wordt op 23 november de Let’s GO Study Abroad Fair 2011 gehouden. Van 11 tot 4 is er een programma met onder andere stands met informatie over beurzen, presentaties over studie en stage in het buitenland en partneruniversiteiten van de UT.<p> <b>Boek lenen in het Educafé</b><p> Het Educafé beschikt over een kleine studentenbibliotheek. In deze bibliotheek staan alle boeken die op de faculteit EWI bij vakken worden gebruikt. Deze boeken kan je lenen als je een dag in het Educafé wilt werken maar je je boek niet bij je hebt. De boeken mogen het Educafé niet verlaten, en deze kan je dus op dezelfde dag weer inleveren. Als je een boek wilt lenen, loop dan binnen bij Inter-Actief. Wij hebben sleutels van de bibliotheek en kunnen dus de boeken uitlenen.