Gezocht: studentassessor EEMCS

Wil jij het belang van alle EWI-studenten voor een jaar verdedigen?

Wil jij ervaring in management, besturen, en alle ins en outs van de faculteit en de universiteit? Wil jij een professioneel netwerk van binnen en buiten de faculteit opbouwen? Solliciteer dan als studentassessor!

De faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science (EEMCS) zoekt naar een nieuwe student assessor (studentlid) vanaf 01-09-2019 voor het faculteitsbestuur. Het faculteitsbestuur bestaat uit de decaan, portfoliohouders onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering en de studentassessor.

Wat doet de studentassessor? De studentassessor is een waardevolle link tussen de faculteit en haar studenten. Als studentlid adviseer je het faculteitsbestuur over faculteitsbeleid en dan specifiek op het gebied van onderwijs, studentenzaken en internationalisering. Je werkt nouw samen met studenten en werknemers binnen de faculteit. Je doet ook actief mee bij de vergaderingen van het faculteitsbestuur.

Je houdt jezelf geïnformeerd over landelijke ontwikkelingen in het veld van onderwijs en onderhoud contact met de studentleden van de Faculteitsraad, studieverenigingen, andere studentassessor (van de UT en landelijk), de Student Union, de Universiteitsraad en andere relevante partijen. Door dit te doen representeer je de faculteit binnen en buiten de UT-gemeenschap.

Voor wie? Er wordt gezocht naar een enthousiaste student die: - Een bachelor of master volgt binnen de faculteit; - Het belang van de faculteitsstudenten voor een jaar lang wil verdedingen; - Weet wat er bij studenten speelt en kan dit naar het bestuur communiceren; - Is geïnteresseerd in onderwijs, studentenzaken en administratieve processen; - Is makkelijk in communicatie en houdt ervan zijn/haar mening te verspreiden; - Heeft een goed gevoel voor integriteit en kan werken met vertrouwelijke informatie; - Heeft het liefst ervaring met bestuursschap of de Universiteits- of Faculteitsraad.

Aanstelling De aanstelling als studentassessor is van 1 september 2019 tot 1 september 2020. Tijdens deze periode zal je ongeveer 6 uur per week nodig hebben om al je taken te voltooien. De meeste van deze uren zijn vrij of flexibel in te plannen. Voor het het studentassessorschap zal je worden gecompenseerd met €150 euro per maand (in lijn met de FOBOS-regulaties).

Geïnteresseerd? Voor meer informatie of vragen kan je contact opnemen met de huidige studentassessor, Lynn Bruins, via student-facultyboard-ewi@utwente.nl.

Stuur je CV en daarbij een motivatiebrief naar de studentleden van de faculteitsraad via a.vanwilligen@utwente.nl tot en met 27 mei 2019. De studentleden van de faculteitsraad nomineren daarna de geschikte kandidaten. Het faculteitsbestuur zal een nieuwe studentassessor selecteren en het College van Bestuur van de UT zal de assessor aanstellen.