Alumnivereniging ENIAC

ENIAC is de alumnivereniging voor de bacheloropleidingen Technical Computer Science en Business Information Technology en de bijbehorende masteropleidingen aan de Universiteit Twente. De vereniging heeft als doel de contacten tussen de alumni en met de universiteit te onderhouden en te bevorderen. Zo organiseert ENIAC regelmatig borrels en activiteiten, wat een fantastische manier is om in contact te blijven met je oude studiegenoten!

Samenwerking Inter-Actief
Omdat de interessegebieden van leden van ENIAC en Inter-Actief grotendeels overeenkomen, werken beide verenigingen samen. Zo zijn activiteiten van beide verenigingen toegankelijk voor zowel leden van Inter-Actief als van ENIAC. Twee activiteiten van ENIAC lichten we er even uit:

Scriptieprijs
Om afstudeerders aan te moedigen een kwalitatief goede scriptie af te leveren, reikt ENIAC jaarlijks een prijs uit aan de student die de kwalitatief meest hoogstaande scriptie heeft geschreven. De prijs bestaat uit een kunstwerk, en een geldbedrag van €500,-. Scripties kunnen genomineerd worden via de leerstoelen van de faculteit.

Afstudeerspeeddate
Als je extern wilt gaan afstuderen, is het soms lastig om in contact te komen met bedrijven in het werkveld. Om dit makkelijker te maken, organiseert ENIAC jaarlijkst de afstudeerspeeddate. Het werkt precies zoals bij een 'echte' speeddate, maar in plaats van een romantische match, wordt er gezocht naar de beste afstudeermatch. Zo worden er jaarlijks enkele studenten blij gemaakt met de perfecte afstudeerplek, en sommigen vinden op deze manier zelfs hun eerste werkgever!

Meer weten over de genoemde activiteiten? Houd de websites van Inter-Actief en ENIAC in de gaten!

Lid worden
Het lidmaatschap van ENIAC staat open voor alle alumni van de opleidingen Informatica, Telematica en Business & IT en alle bijbehorende masteropleidingen van de Universiteit Twente. Dat betekent dat je ook na het behalen van de bachelor al lid kunt worden van ENIAC. Het lidmaatschap kost slechts €5,- per jaar, en is het eerste jaar gratis. Leden ontvangen onder andere de I/O Vivat op hun deurmat en toegang tot alle activiteiten. Kijk voor meer informatie over ENIAC, of om lid te worden, op de website https://eniacalumni.wordpress.com/.