Azure Dev Tools for Teaching

Wat is Azure Dev Tools for Teaching?

Azure Dev Tools for Teaching (voorheen Microsoft Imagine of Dreamspark) is een abonnementsdienst voor geaccrediteerde scholen en gemeenschappen die toegang geeft aan software en andere hulpmiddelen die veel gebruikt worden in de wetenschap-, informatica-, technologie-, en wiskundeopleidingen (STEM). Het geeft toegang tot professionele ontwikkelaars- en ontwerpersgereedschappen, software en diensten van Microsoft aan je faculteit en studenten. Het bevat Microsoft's laatste technologieen en clouddiensten om studenten te inspireren en te helpen. Het biedt onderwijzers een diverse selectie middelen om te zorgen dat hun colleges uitdagend, interessant en motiverend zijn voor studenten.

Toegang krijgen

Om toegang te krijgen tot deze gratis diensten en software, klik op de knop hieronder. Volg daarna de onderstaande stappen om in te loggen in je universiteitsaccount:

• Klik op de "Sign in" knop op de pagina
  • In het inlogveld, voer je studentenmail in (bijv. "j.jansen@student.utwente.nl") en klik op "Next".
  • Nadat je bent doorgestuurd naar de loginpagina van de universiteit, log daar in met je studentenmail als gebruikersnaam, en je UT-wachtwoord (zelfde als voor Canvas, Osiris, etc.)
  • Na het inloggen zou je je op de "Education - Quick Start" pagina moeten bevinden. Klik op het tabblad "Sofware" om de software te bekijken die voor jou beschikbaar is.
  • Als je een foutmelding zoals "You do not have access" ziet, dan kom je niet in aanmerking voor deze dienst. Als je denkt dat dit een fout is, neem dan contact op met de ICT-servicedesk van de Universiteit. Inter-Actief kan je hier niet mee helpen.

Inloggen bij Azure Dev Tools for Teaching