Onderwijsupdate 186

Weer een onderwijsupdate. Deze keer gaat het weer over de curriculumherziening, een herkansing mogelijkheid bij M&O en tentamens die te laat zijn nagekeken

Onderwijsupdate 186

Curriculumherziening

Er is nog een laatste wijziging in de curriculumherziening gekomen. Als je alle drie de keuzevakken hebt gevolgd krijg je vrijstelling voor alle keuzevakken in het nieuwe curriculum. Dit voorkomt een rare situatie waarin je alle oude keuzevakken niet als vervanging kan gebruiken voor de nieuwe en er EC verdwijnt. Deze regel geld alleen als je al je keuzeruimte voor 1 september 2009 hebt ingevuld. De tool waar de vorige keer uitgebreid over is gesproken gaat binnenkort online komen. Er moeten nog slechts een paar kleine dingen zoals spelfouten worden bijgewerkt voordat hij online kan. Ik hoop dus (wederom) dat na het weekend dat deze handige tool online staat.

Herkansing

Voor alle eerstejaars BIT studenten die de herkansing van M&O wilde doen was er een probleem. De herkansing was verplaatst naar midden in de integratie week. Het verplaatsen van deze herkansing was erg moeilijk, dus komt er een extra tentamen mogelijkheid voor alleen de BIT studenten. De BIT’ers krijgen een los tentamen. Afhankelijk van het aantal aanmelding wordt dit een schriftelijk of een mondeling tentamen.

Tentamens te laat nagekeken?

Via de nieuwe website is het supersimpel om door te geven dat een vak te laat is nagekeken. Naast dit, kun je ook aangeven dat het vak nu wel is nagekeken. Hierdoor komt er veel informatie beschikbaar over hoe veels te laat een docent is en kunnen wij in de toekomst gerichter stappen gaan ondernemen. Blijf dit dus vooral doen!

Als je nog opmerkingen, vragen en klachten hebt over onderwijs laat ze dan vooral weten. Loop even langs de Inter-Actief kamer, gebruik de nieuwe website of mail naar onderwijs@inter-actief.net