Onderwijsupdate 191

Tijdens de tentamenweken is het op onderwijsgebied rustig. De colleges zijn voorbij en iedereen is hard aan het studeren om goede cijfers te halen. Hopelijk…

Onderwijsprijs 2009

Op donderdag 14 januari is de onderwijsprijs 2009 uitgereikt aan Mark Timmer, werkcollegedocent van onder andere ADC, Testing Techniques, Basismodellen in de Informatica, Programmeren 1 en 2 en Telematicasystemen en –toepassingen. Hij heeft aangegeven erg blij te zijn met deze prijs en de beker een mooie plek te geven. Mark zal automatisch meedingen naar de UT-brede onderwijsprijs, die halverwege dit kalenderjaar zal worden uitgereikt.

OSIRIS

In de laatste week voor de tentamenperiode is het nieuwe studentadministratiesysteem OSIRIS in gebruik genomen. Vanaf nu kun je hier je tentamencijfers opvragen, je studievoortgang bekijken en je aanmelden voor tentamens. Dit houdt in dat je dus geen gebruik meer hoeft en kunt maken van TAST, TOST, VIST en MAST. Dit is nu geïntegreerd in OSIRIS. In de komende paar weken wordt nog wat data overgezet, waardoor het tentamenrooster en bijvoorbeeld je curriculum mogelijk nog niet in het systeem zijn geladen.

Faciliteiten

De laatste tijd komen er klachten binnen over de faciliteiten in de Zilverling. Zo is het in het Educafé erg warm en zijn de computersystemen traag. Deze klachten zijn doorgegeven aan de juiste personen, maar het kan wel even duren voor deze problemen op zijn gelost. Ook de informatievoorziening op de website van de faculteit is verouderd en soms zelfs onvindbaar. Deze klacht is breder dan één document en moet goed aan worden gepakt. We gaan proberen dit te doen. Als je zelf een klacht hebt over het onderwijs dan kun je deze doorgeven via de onderwijssite van Inter-Actief.

Tentamenbank

Als je na je tentamen het opgavenformulier meeneemt en inlevert bij Inter-Actief, krijg je een lot voor de tentamentombola die in het derde kwartiel plaats zal vinden. Hier kun je mooie prijzen winnen! Je krijgt uiteraard ook een lot als je een tentamen niet voor de eerste keer inlevert.