NWERC

In het weekend van 20 november is het North Western European Regional Programming Contest gehouden. Aan deze vervolgronde van het TKP deed ook een Inter-Actief-team mee!

Door: Richard Cornelissen

Sommigen van de lezers zullen weten wat het NWERC is – misschien hebben ze er zelfs aan meegedaan – maar voor wie deze afkorting voor het eerst hoort, het NWERC is de North Western European Regional Programming Contest, een programmeerwedstrijd om precies te zijn. Hier strijden tientallen teams van programmeurs om tot beste programmeerteam te worden benoemd. Zo ook dit jaar in Bremen (Duitsland) op de Jacobs University. 67 teams hadden zich aangemeld, waaronder ook één van de Universiteit Twente genaamd Undefined Exception. Het gebeurt vaker dat er teams van de UT via het Twents Kampioenschap Programmeren en vervolgens het Benelux Algorithm Programming Contest doorstromen naar het NWERC, in 2009 was er ook een team, dat de 25e plaats wist te bemachtigen en in 2008 waren er twee teams die de 15e en 25e plaatsen verkregen.

Het team van dit jaar heeft echter tegenslag, doordat ze geen enkele van de 10 opgaven volledig af hebben gekregen zaten ze op de laatste plaats, samen met drie andere teams. De eerste plek is voor het Duitse team deFAUlt, die 8 van de 10 opgaven hadden opgelost, het team dat overigens vorig jaar óók de eerste plek behaalde.

Wil je meer weten over het NWERC of wil je volgend jaar zelf ook meedoen? Kijk dan op www.nwerc.eu!