Onderwijsupdate 183

Onderwijsupdate 183

Na de vakantie weer aan de slag. Net een mooie week vakantie, het breekt zo lekker het kwartiel! Gelukkig heeft tijdens de vakantie week de onderwijswereld niet stil gestaan. Hieronder de laatste updates.

Nakijktermijn

Er is weer veel te doen op het gebied van nakijktermijnen. Op het moment gaat er hele discussie over wat er eigenlijk met deze overtreders moet gebeuren. De huidige aanpak wordt vaak als te soft bestempeld. Inmiddels is er binnen de faculteit ook discussie over wat hiermee precies moet gebeuren. De officiƫle route wordt echter niet meer gebruikt. Dan zou er een klacht moeten worden indient bij de examencommissie. Dit zou te veel werk opleveren zowel voor de examencommissie, maar ook voor de docent. Het is echter wel sterke signaal naar de docenten dat we het echt niet meer pikken. Ik ga volgende week eerst nog in overleg met diverse mensen binnen de faculteit voordat we zulke drastische maatregelen gaan nemen.

Onderwijsbloemetje

Het eerste onderwijsbloemetje is uitreikt! Hij is uitgereikt aan docent Christiaan Katsma. Tijdens het vak Implementation of IT in organizations kwam helaas niet alle stof goed aanbod. De studenten hadden nog veel vragen toen het college was afgelopen. Hierop heeft Katsma besloten om de volgende dag een extra college te geven. In overleg met de aanwezige studenten. Hierdoor konden alle nog aanwezige vragen duidelijk worden beantwoord. Door het laten zien van zo veel flexibiliteit vinden wij dat Christiaan Katsma het onderwijsbloemetje heeft verdiend!

Tentamenbank

Er zijn weer veel tentamens ingeleverd! Na eventjes door ploeteren is inmiddels de tentamenbank helemaal up-to-date! Kijk dus snel op de Inter-Actief site voor je oefententamens

Heb je zelf een klacht? Dat kun je deze indienen via www.inter-actief.net/klachtenbank.